Translate

8 Aralık 2015 Salı

HAVA MOTORU (AIR ENGİNE)

    Bugüne kadar motorlarla ilgili birçok şey değişti. Benzin ile çalışanı duyduk, dizel ile çalışanı duyduk, elektrik ile çalışanı, bor ile çalışanı, hatta bir ara su ile çalışan motor haberlerine bile denk geldik. Ama dur durak bilmeyen bu çılgın ilerleyişin son ürünü de hava ile çalışan motorlar oldu. Bu motor; kimilerine göre başladığı gibi biter, kimilerine göre de geleceğimizin kurtuluşu anlamına geliyor. Sonucun ne olacağını bekleyip göreceğiz. Şimdi biraz bu son ürünün çalışma prensibinden bahsedelim.

                
                                   Çalışma Prensibi

    Dört zamanlı motorlarda bildiğimiz gibi hava içeri alınır, daha sonra sıkıştırılır ve sıkışık durumdayken ateşlenerek bir iş elde edilir. Burada bahsettiğimiz motorda işler biraz farklı. Dört zamanlı motorlarda elde edilen patlama enerjisini bu motorda basınçlı hava kullanarak elde etmeye çalışmışlar ve başarılı oldukları söylenebilir. Bir tankın içinde çok yüksek basınçta depolanan hava, dört zamanlıdaki  krank-piston sistemine benzer bir sisteme gönderilir. Buradaki enerjisini sıkıştırılmış havadan alan piston krank milini döndürerek iş yapar. Fakat bu sistemin gerek duyduğu enerjiyi sağlayabilmek için çok yüksek basınca ihtiyaç vardır. En son görülen Airpot hava ile çalışan otomobil örneğinde bu basınç 300 bardır. 300 bar basınç ile gezmek biraz ürperti uyandırabilir. Bugün lpg tankları bile 25-30 bar basınçta iken yıllardır hala bizi kortuyorsa, 300 bar basınca alışmamız kolay olmayacaktır. Sistem korkutucu olsa da sektörde çok önemli bir gelişmedir. Çalışmaların sonucu olarak 200 km gidebilen ve 25 hp gücünde olan bir otomobil ortaya konmuştur. Bu tebrik edilecek bir başarıdır. Şimdi sistemin nasıl çalıştığını daha iyi anlamak için aşağıdaki videoları izleyelim.


    
    

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder